icon About

ویژگی های مدرسه
یاوران امین

1

کلاس حضوری در فضای مجازی

    استفاده مطلوب از بستر فضای مجازی جهت برگزاری کلاس های برخط و الزامات آموزش در آموزش مجازی فضای کلاس از فضای حضوری نباید فاصله بگیرد.
    امکان اشتراک صوت و تصویر در هر لحظه به اراده معلم و دانش‌آموز به تعداد بی نهایت.
    نظارت بر عملکرد مجازی با استفاده ازسامانه های هوشمند مجازی و مربی محوری.

2

ارزش یابی شفاف و عملی

    فاصله گرفتن از ارزشیابی نمره‌ای و حرکت به سمت ارزشیابی های مستمر و توصیفی ( توصیف بدنی معنا که دانش آموز و خانواده دریابد در چه نقاطی ضعف دارد و در چه نقاطی می تواند رشد بیشتری داشته باشد.)
    توجه به آزمون های عملیاتی (کار آزمون) کار آزمون معما- کار آزمون دادگاه.
    رویداد ها و کارسوق های آموزشی :کار سوق کیمیای سعادت- کارسوق آقای کارآگاه- کارسوق چار سوق.

3

مشارکت اولیا

اولیا مشتری مدرسه نیستند، بلکه اثر گذار ترین بازوی پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی هستند. تعامل پویا و سازنده با خانواده ها راه حل بزرگی است که تحقق اهداف را نوید می‌دهد.

4

آموزشی و مهارتی

توجه به اهداف سند تحول و حرکت کلی در چارچوب برنامه درسی ملی و توجه به سرفصل های درسی کتب درسی به عنوان یک بسته آموزشی تدارک دیده شده جامع. ناظر به این بسته آموزشی مثال هایی از تدارک روش های تدارک دیده شده به شرح ذیل می باشد:

اصول برنامه ریزی

  • زمان کلاس پنجاه دقیقه ای در نظر گرفته شده است.(بهترین زمان برای یادگیری)
  • توجه به تفاوت های فردی در تغییر آرایش کلاس متناسب با تفاوت و نیاز دانش آموزان، در قالب تشکیل گروه های مباحثه سه سطحی و تقسیم اعضا در کلاس های مختلف.
  • توجه به تنوع نوع کلاس های یک روز و توزیع سنگینی درس ها در روزهای مختلف.

آموزش به کلاس ختم نمی‌شود

  • استفاده از روش های مشارکتی و تعاملی به فراخور نیاز و توان کلاس (تشکیل گروه های مباحثه، برگزاری فعالیت های گروهی)
  • ترکیب آموزش با پژوهش و توجه به ظرفیت های خارج از کلاس درس برای تعمیق مطالب درسی (ارجاع به منابع در دسترس در
    منزل و فرصت همکاری پژوهشی سازنده خانواده)
  • فرصت کاربردی سازی مسائل با رویکرد مدرسه آموزشی پنهان با طراحی فعالیت های جانبی
  • روی کرد حل مسئله و یادگیری اکتشافی

مهارت همراه با آموزش

  • آموزش کار با چوب و معرق توسط استاد هادی درس کار و فناوری
    کار با برد آموزشی الکترونیک ، کار برق، ماکت سازی، آشپزی و …
  • استفاده از آزمایش های علمی در درس علوم در بخش شیمی و فیزیک با کمترین امکانات مثل لیوان، خاک و … و همچنین در بخش زیست مثل تشریح قلب، چشم و … یا استفاده از ماکت های بدن انسان.

مدرسه زیبایی ها

  • هنرهای تجسمی (نقاشی) و خط تحریری
  • هنرهای گرافیکی مانند موشن گرافیک، فتوشاپ، فتوکلیپ

اردوعضو جدایی ناپذیر/ جامعه پذیری در اردو/ اردو و نقش آفرینی های اجتماعی:

  • بازدید از دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر و امیرکبیر
  • بازدید از کارخانجات، کارگاه ها، مزرعه ها و گلخانه ها در اردوهای یزد، گیلان و ... .
  • بازدید از نمایشگاه های دستاورهای ملی مانند اقتدار 40 و ...
  • برگزاری تریبون آزاد
  • آموزش تولید به جای مصرف:

  • تهیه و تولید کاربرگ های درسی
  • آزمون های پیشرفت تحصیلی
  • شرکت در جشنواره های علمی-پژوهشی مثل نوجوان خوارزمی
  • توجه به سلامت و اهمیت به ورزش:

  • برگزاری ورزش به صورت آموزش توام با لذت ورزش های تیمی در ساعت ورزش توسط مربی متخصص در سالن استاندارد
  • انجام آزمایش چکاب کامل برای دانش آموزان وخانواده ها
  • انجام ویزیت طب سنتی توسط متخصص طب سنتی به صورت دوره ای و برگزاری جلسات آموزشی
  • ظرافت های روانشناسی:

  • استفاده از دستگاه هواساز مناسب و نور چند حالته متناسب با نیاز کلاس ها.
  • انتخاب هدفمند علمی رنگ دیوارهای کلاس و راهرو به طوری که در کلاس آرامش برقرار باشد، در سالن ورزش میل به تحرک بیشتر باشد و ... .
  • مفروش شدن کلیه کلاس ها با موکت مناسب برای آرامش و افزایش زمان حضور
  • تربیت:

  • استفاده از دستگاه هواساز مناسب و نور چند حالته متناسب با نیاز کلاس ها.
  • تربیت دینی با رویکرد مربی محوری (مسئول پایه به عنوان محور فعالیت های تربیتی و آموزشی و نقطه ارتباط مدرسه، دانش آموز وخانواده) – مربیان مدرسه به صورت مستمر در حال مطالعه دریافت آموزش و مشاوره لازم از متخصصین دینی و روانشناسی می‌باشند.
  • طراحی برنامه های تربیتی به ویژه فوق برنامه ها در مسجد، جهت استفاده حداکثری از ظرفیت مسجد.
  • اهمیت ویژه ارتباط نوجوان با اهل بیت و تعمیق شناخت با برگزاری مراسم هفتگی هیات و برنامه های متفاوت آیینی.
  • توجه ویژه به سیره و آموزه های بلند دینی در تربیت فرزندان با استفاده از منابع اصیل دینی.
  • توجه به قدرت اختیار و طراحی فرایندهای تربیتی مصون ساز جهت تقویت خیرگزینی نوجوان.
  • توجه به تفاوت های فردی در طراحی بسته های تربیتی و مسئولیت دهی متناسب با توان افراد.
  • برنامه های ویژه آموزش و بررسی بلوغ به صورت انفرادی و گروهی.
  • توجه به آموزش خانواده با محوریت نقش مادران در خانواده با جلسه هفتگی آموزش مادران با موضوع خیرگزینی یا آداب تربیت فرزند در هفت سال دوم.
  • برگزاری حلقه ها و کلاس های معرفتی متناسب با هر پایه با عناوین مهارت های جوانی، لذت اندیشه و ... .
  • برگزاری نماز با برگزاری نماز جماعت توام با برنامه های جنبی نماز به صورت الزام و نه اجباری برای دانش آموزان. همچنین چینش مناسب برنامه های عصرگاهی به صورتی که هم تداخل با زمان نماز نداشته باشد و هم باعث آرامش خیال خانواده ها (به این صورتکه برنامه های درسی یا معرفتی متصل به نماز باشد)
  • طراحی اردوها و برنامه های کلی پایه ها متناسب با نیازهای اساسی و ذائقه ی نوجوان، مانند توجه به تحرک، شادی و نشاط (برنامه های نمیروزه استخر، فوتبال و اردوهای یکروزه یا چند روزه کوهپیمایی، جنگل و ..).
  • گرایش به گروه های همسن (طراحی کار جمعی و برنامه های گروهی مثل تدارک ورزش ها و بازی های جمعی و یا مباحثات علمی و ...).
  • توجه نیاز نوجوان به روابط دوستانه سالم، استقلال و احساس بزرگ بودن با اجرای برنامه های مشارکتی، تفویض برخی از مهمترین مسئولیت ها (مدیریت مالی، برگزاری و ... برخی از برنامه های عمومی مسجد، کانون و مدرسه)
  • تقویت روحیه انقلابی با برگزاری نشست های بصیرتی، حضور در راهپیمایی ها و عکس العمل نسبت به آخرین اتفاقات جامعه نظیراغتشاشات و تحریمهای استکباری
  • تقویت ارتباط نوجوان با شهدا و ارزش های دفاع مقدس و مدافعان حریم ولایت با برگزاری یادواره ها ، جشنواره ها مسابقات و کتابخوانی تخصصی شهدا و همچنین بازدید از خانواده شهدا، حضور گلزار شهدای شهرهای مقصد اردوها و ... .
  • تربیت جهادی نوجوان با برگزاری اردوهای جهادی (اردوی جهادی برای منطقه سیل زده پل دختر) و انجام فعالیتهای جهادی درحوزه اجرایی مجموعه (تعمیرات مسجد، حسینیه و مدرسه با کمک دانش آموزان و جمع آوری کمک های مردمی)
  • توجه به ظرافت های تربیتی:

    تنوع اردویی:

    مسئولیت های واقعی:

    انگیزش:

    نیروی انسانی:

    تعدادی از برنامه های بدو خدمت و ضمن خدمت برگزار شده در ادامه ذکر می گردد: